Dit zijn wij


Bij Meat Boutique gaan we heel zorgvuldig te werk als we op zoek zijn naar nieuwe producten die binnen ons assortiment passen. Er zijn een aantal harde criteria waar de producten aan moeten voldoen voordat ze überhaupt in aanmerking komen om toegevoegd te worden aan onze webwinkel:

  • Het product moet uit Europa komen;
  • We moeten rechtstreeks contact hebben met de leverancier/boer;
  • Het dierenwelzijn moet voorop staan bij de boer;
  • Het verhaal achter de boer/leverancier moet aansluiten bij ons verhaal;
  • De smaak en textuur moeten natuurlijk top zijn.

Bij de selectie van vlees gaan we op zoek naar producten met een verhaal. We zoeken enthousiaste boeren met passie voor hun vak veel kennis over hun vakgebied. Een boer die met ons meedenkt, adviseert en ons helpt met het ontwikkelen van nieuwe producten geniet onze voorkeur.

We doen geen zaken met groothandels omdat we dan meestal niet kunnen achterhalen waar het vlees daadwerkelijk vandaan komt. Ook is dit doorgaans vlees dat op veel plekken te koop is en weten we niet of de boer wel voldoende betaald krijgt voor het vlees of product dat hij levert. In die zin probeert Meat Boutique kleine boeren en leveranciers verder te helpen in hun groei en ontwikkeling door ze regelmatig uit te dagen nieuwe dingen uit te proberen en te pionieren. Dit proef je uiteindelijk terug in onze producten, maar zie je ook terug in ons steeds grotere productassortiment! We hebben dankzij goed advies en het volgen van interessante tips al veel bijzondere stukken vlees kunnen toevoegen aan de webwinkel.

De zoektocht naar kleine partijen en leveranciers die uitzonderlijke producten maken en leveren is heel veel werk. Ze zijn over het algemeen heel moeilijk te vinden en ze zijn vaak niet gewend om aan buitenlandse bedrijven te verkopen. Maar juist hierdoor krijgen we bij Meat Boutique een assortiment dat uniek is en niet te krijgen is in de Nederlandse (of zelfs buitenlandse) supermarkten en groothandels. Hier zijn we supertrots op en daar halen we de meeste voldoening uit. We willen onze klanten iets unieks bieden op het gebied van producten, smaak en beleving. Als onze leveranciers en hun producten hier niet aan kunnen voldoen dan worden ze gewoon niet opgenomen in ons assortiment. Zo simpel is het.

Om zeker te weten dat de producten die we aan ons assortiment toevoegen goed genoeg zijn, proeven we al het vlees uitgebreid voordat het online komt. Pas als we allemaal tevreden zijn over de kwaliteit van het product, komt het online, anders niet. Om zeker te weten dat meer mensen onze mening delen, organiseren we regelmatig proefsessies om bekenden maar ook onbekenden uit te nodigen nieuwe producten te proeven en te ervaren. Ook onze sterrenselectie houden we nauwkeurig in de gaten.

Dit ben ik: Michael Angelo Meyer

Als IT-professional met een passie voor barbecueën, besloot ik mijn twee liefdes te combineren en een online vleeswebshop te starten. Opgegroeid in Spanje, waar de traditie van het grillen diepgeworteld is, heb ik van jongs af aan passie voor goed vlees meegekregen. Op het dakterras van mijn bedrijf El Niño staat een Big Green Egg, waarmee ik graag mijn kookkunsten laat zien tijdens personeelsfeestjes.

Voor mij is Meat Boutique niet alleen een zakelijk avontuur, maar een manier om mijn kennis en hobby voor goed eten te delen met een groter publiek. De zoektocht naar kleine partijen en leveranciers die uitzonderlijke producten maken en leveren uitdagend, maar juist hierdoor krijgen we bij Meat Boutique een assortiment dat uniek is en niet te krijgen is in de Nederlandse (of zelfs buitenlandse) supermarkten en groothandels. Hier ben ik supertrots op en daar haal ik de meeste voldoening uit.