Veelgestelde vragen

 

Verzending

 

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
    Alle bestellingen bij Meat Boutique worden door ons met zorg klaargemaakt en ingepakt. We verpakken de vleesproducten in kartonnen dozen met herbruikbare en recyclebare koelelementen. Vervolgens wordt de bestelling afgehaald door onze vervoerder, die gespecialiseerd is in het vervoeren van gekoelde producten, en bij jou bezorgd. Meer informatie over verzending vind je hier.

 

  • Wat zijn de verzendkosten?
    Voor bestellingen bij Meat Boutique geldt geen minimumbedrag. Bij alle producten is de verzending tijdelijk gratis.



Levering

 

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    Als je vóór 6.00 uur ’s ochtends (ma. t/m vr.) hebt besteld, verwerken en verzenden we je bestelling nog diezelfde dag. Dan heb jij je de producten dezelfde avond in huis. Bestellingen geplaatst tussen 6.00 uur en 24.00 uur ontvang je de eerstvolgende werkdag. Heb je een bestelling op vrijdag na 6.00 uur of in het weekend gedaan? Dan kun je jouw bestelling maandagavond tussen 17.00 en 22.00 uur verwachten.

 

  • Wat moet ik doen met het verpakkingsmateriaal?
    Al onze verpakkingen zijn 100% recyclebaar en herbruikbaar.

 

  • Bezorgen jullie in heel Nederland?
    Ja. Dat wil zeggen: met uitzondering van de Waddeneilanden. We zijn momenteel aan het kijken of we onze levering kunnen uitbreiden naar België.

 

  • Wat als ik niet thuis ben?
    Je kunt zelf een bezorgmoment kiezen dat voor jou het best uitkomt. Wanneer je onverwachts toch niet thuis kan zijn op het moment van bezorging, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dan kunnen we samen een ander bezorgmoment inplannen. Mochten we niets horen, dan komen we standaard de volgende avond terug (weekenden uitgesloten). Wanneer je deze tweede poging ook niet thuis bent om de bestelling in ontvangst te nemen, zal deze naar ons worden terug gestuurd. Je kan dan contact met ons opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

 

  • Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
    Ja, dat kan! Je bent altijd welkom op ons afhaalpunt in Cuijk om je bestelling op te halen in onze drive-thru. Onder contact vind je de adresgegevens.



Producten

 

  • Is online vlees bestellen wel veilig?
    Zeker! Of je je vlees bij de slager om de hoek koopt of dat je het online bestelt – voor de kwaliteit en veiligheid van het vlees maakt het geen enkel verschil. Lees hier meer over online vlees bestellen bij Meat Boutique.

 

  • Waar komt het vlees vandaan?
    Uit Europa. Voor goed vlees hoef je niet ver te reizen. Ons vlees is afkomstig van de beste rassen, uit de meest uitzonderlijke streken van Europa. We vinden het belangrijk om precies te weten waar ons vlees vandaan komt. Het vlees van Meat Boutique komt van dieren die zijn opgegroeid onder perfecte omstandigheden en veel bewegingsruimte hebben gehad. Denk aan vruchtbare grond, uitgestrekte weides, goed voer, en een uitstekend dierenwelzijn. 

 

  • Hoelang is mijn bestelling houdbaar?
    Op al onze producten is een label te vinden met de houdbaarheidsdatum. Voor verse producten geldt een maximale houdbaarheid van 1 week, mits gekoeld bewaard.
    Voor de ingevroren producten geldt natuurlijk een langere houdbaarheid als je dit in de diepvries bewaart. Wij raden aan om varkensvlees en kip binnen 2 maanden te consumeren. Voor gehakt en lamsvlees is de maximale bewaartijd 3 maanden, voor rundvlees 9 maanden.

 

  • Kan ik de producten invriezen?
    Ja. Als je de producten niet vóór de houdbaarheidsdatum gaat bereiden, kun je het vlees thuis zelf invriezen. Tijdens het invriezen blijven de smaak, textuur en voedingswaarde gewoon intact. 

 

  • Kan ik ontdooide producten nogmaals invriezen?
    Nee, beter niet. Wij raden aan om vlees dat al ontdooid is, niet nogmaals in te vriezen. Opnieuw invriezen gaat ten koste van de kwaliteit. Als de temperatuur van het vlees niet boven de 7 ˚C is geweest (voor kip: 5 ˚C), is opnieuw invriezen wel mogelijk.

 

  • Hoe kan ik het vlees het best ontdooien?
    De beste manier om vlees te ontdooien is het vlees een dag in de koelkast te bewaren. Wanneer het vlees helemaal ontdooid is, kun je het nog 30 minuten buiten de koelkast leggen, zodat het vlees op kamertemperatuur kan komen.

 

  • Is het mogelijk dat het vlees resten van antibiotica bevat?
    Nee, dat is onmogelijk. De dieren die voor ons vlees worden gehouden, krijgen geen antibiotica toegediend. Het vlees van Meat Boutique is puur en onbewerkt.

 

  • Is de herkomst van het vlees wat jullie verkopen traceerbaar?
    Ja, al ons vlees is afkomstig van gecertifieerde slachterijen en we hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten. Daarom bieden we alleen maar vlees van traceerbare en geregisterde rassen aan. De kwaliteit is dus altijd gewaarborgd. Meer achtergrondinformatie over de herkomst vind je bij de afzonderlijke producten.

 

Retour en teruggave

 

  • Wat als ik niet tevreden ben met mijn bestelling?
    Wanneer je niet tevreden bent over je bestelling, laat het ons weten! Dan gaan we samen op zoek naar een passende oplossing. Je kunt ons altijd een bericht sturen; vergeet daarbij niet je bestelnummer te vermelden.

 

  • Kan ik mijn bestelling terugsturen?
    Nee, en ja. Het is niet mogelijk om verse producten te retourneren. Wanneer je je bestelling wilt annuleren, doe dit dan zo snel mogelijk door telefonisch contact met ons op te nemen. Overigens, zodra je bestelling is aangemeld bij onze vervoerder, is de bestelling al onderweg en kun je niet meer annuleren.
    Voor de overige, niet-verse producten geldt dat je deze in principe wel kunt retourneren, binnen 14 dagen en in goede staat. Neem ook in dat geval eerst contact met ons op.